Bol.com affiliate programma

Bol.com is een in Nederland gevestigd multinationaal e-commercebedrijf. Het is een van de grootste online retailers in Europa, met meer dan 6 miljoen bezoekers per dag. Het is via Bol.com niet alleen eenvoudig om producten te kopen, maar de levering van de producten is doorgaans zeer snel. Dat is één van de redenen waarom Bol.com zo populair is in Nederland. De site biedt een affiliate programma aan voor elke marketeer die zich richt op het verkopen van producten. Dit is alles wat je moet weten over het Bol.com affiliate programma.


AffiliateBol Site

Over het Bol.com affiliate programma

Als je je als affiliate bij Bol.com aanmeld dan word je lid van het Bol.com partnerprogramma. Dit zorgt ervoor dat je producten kunt promoten waar je unieke affiliate links voor maakt. Met deze links stuur je bezoekers van jouw eigen site door naar Bol.com, waar zij een aankoop kunnen afronden. Heeft de klant via jouw website gekocht, dan ontvang jij een commissie.

De commissies hebben een hoogte van 3% tot 8% per verkocht product in een specifieke categorie. Heb je een website of een social media kanaal met heel veel volgers of bezoekers? Dan kan het affiliate programma van Bol.com je een flink inkomen per maand opleveren. Het commissiebedrag wordt altijd berekend over het volledige bedrag. Heeft jouw doorgestuurde klant dus 4 producten uit verschillende categorieën in de winkelmand? Dan verdien je verschillende commissie op die ene aankoop. Dit maakt het Bol.com affiliate programma zeer interessant voor marketeers die zich richten op de promotie van producten.

Geld verdienen met het Bol.com affiliate programma

Om geld te verdienen met het Bol.com affiliate programma kun je verschillende dingen doen. Het Bol.com affiliate programma bestaat al een tijdje en groeit nog steeds sterk. Het is een goede keuze als je op zoek bent naar een manier om geld te verdienen met je blog of website, vooral als je je op de Nederlandse, Belgische of Duitse markt richt. Dit zijn de verschillende manieren waarop je geld kunt verdienen met het Bol.com affiliate programma.

Bol.com producten promoten via je eigen website

Bol.com is al meer dan 35 jaar op de Nederlandse markt. Ze zijn een van de toonaangevende online retailers met een breed scala aan producten en ze zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om hun klantervaring te verbeteren. Om deze reden hebben zij het partner programma ontwikkeld, waarmee affiliate marketeers producten kunnen promoten op hun eigen website. Ben jij een website-eigenaar en ben je op zoek naar manieren om een passief inkomen op te bouwen? Dan is het Bol.com partner-programma een goede optie voor jou.

Door het affiliate-programma meer onder de aandacht te brengen, trekt Bol.com affiliates die zich richten op product verkoop. Wil je meer verkeer naar je website trekken, je winstmarges vergroten en meer omzet binnenhalen? Link dan op jouw website naar de Bol.com producten die je promoot en help Bol.com met haar missie om het leven van Nederlandse, Belgische en Duitse consumenten eenvoudiger te maken.

AffiliateBoCommissiemodel1

Producten promoten via social media

Social media is een plek waar mensen veel tijd doorbrengen. Daarom is het de perfecte plek voor marketeers om hun producten te promoten. Marketeers gebruiken tegenwoordig sociale media als platform om hun producten bij potentiële klanten te promoten. Dit kan via verschillende kanalen zoals Facebook, Instagram en Twitter. De meest populaire zijn Facebook, Instagram en Twitter omdat dit de kanalen zijn die mensen het vaakst gebruiken. Houd TikTok ook in de gaten, want dit platform wordt in rap tempo onder verschillende leeftijdscategorieën populairder.

Je kunt met affiliate marketing beginnen door je allereerst aan te melden bij een platform als Bol.com. Zodra je een affiliate link hebt gemaakt voor een specifiek product, kun je dit product promoten op je social media kanalen. Deze kanalen hebben tegenwoordig opties om producten toe te voegen, waardoor je mensen nog makkelijker kunt doorverwijzen naar de juiste pagina op Bol.com. Gebruik bij social media marketing zoveel mogelijk van de opties die platformen aanbieden. Plaats op Instagram bijvoorbeeld niet alleen foto’s, maar ook reels en stories om een grotere doelgroep te bereiken.

Je affiliate link koppelen aan betaaldeadvertenties

Als affiliate marketeer weet je hoe belangrijk het is om je affiliate link aan zoveel mogelijk mensen te tonen. Hoe meer verkeer je naar de aanbieding stuurt, hoe groter de kans dat je een commissie verdient. Het probleem is dat de meeste mensen niet gebombardeerd willen worden met advertenties. Een manier voor affiliates om dit probleem te omzeilen, is door hun aanbod rechtstreeks te koppelen aan betaalde advertenties. Op die manier verschijnt je affiliate link bovenaan de zoekresultaten in zoekmachines als Google en kun je zelfs in-video advertenties maken die tijdens video’s op YouTube worden getoond.

Dit zorgt ervoor dat affiliates hun link aan een duidelijke targetgroep kunnen tonen, zonder opdringerig over te komen. Mensen zoeken immers op specifieke zoekwoorden die jij gebruikt om je advertenties te ontwerpen. In feite geef je mensen dus simpelweg waar zij naar zoeken. Ga je aan de slag met betaalde advertenties dan heb je geen eigen website nodig. Je betaalt per klik en stelt zelf een budget per dag in. Op die manier houd je de investering onder controle en verhoog je de kans op het maken van een sale, afkomstig van zoekmachines als Google.

AffiliateBolVerhalen

Is het moeilijk om als affiliate van Bol.com te starten?

Nee, het is niet zo zeer moeilijk om als affiliate te starten, maar je moet wel aandacht besteden aan het bedenken van een marketingstrategie. Als affiliate marketeer ben je namelijk vooral bezig met je link aan zoveel mogelijk mensen tonen, zodat de kans op een sale groter is. Heb je een eigen website of een goedlopend social media kanaal, dan helpt dit bij het winnen van vetrouwen. Is dit niet het geval, dan zul je op een andere manier vertrouwen moeten wekken. Bijvoorbeeld door actief te zijn, te reageren op vragen en recensies en regelmatige promoties te delen met bezoekers van je website of social media kanalen.