Om een goede affiliate website in 2022 te maken is het vooral belangrijk om de nadruk om eenvoud te leggen. Mensen willen zo snel en gemakkelijk mogelijk kunnen kopen, en als het proces op jouw website te ingewikkeld is dan haken mensen af. Dit is hoe je een goede affiliate website kunt maken met minimale kennis van het bouwen van websites of marketing.

De beste WordPress thema’s voor affiliate websites
Allereerst ga je op zoek naar de beste manier om je website te bouwen. Kies je voor WordPress, dan heb je keuze uit duizenden thema’s die speciaal ontworpen zijn voor affiliate websites. Deze templates zijn verkrijgbaar vanaf ongeveer $ 25 tot $ 90. Het gebruik van WordPress zelf is gratis, maar je hebt ook een host nodig om je website te lanceren. Kies je voor een host als Strato, dan betaal je slechts € 1 per maand voor het hosten van jouw affiliate website.
Kies de juiste niche
Vervolgens ga je aan de slag met het kiezen van de juiste niche. Het is goed om hier over nagedacht te hebben voordat je een thema uitzoekt. Zo kun je de niche en het thema van je website op elkaar afstemmen. Het is ook belangrijk om een niche te bepalen, omdat je anders teveel keus hebt. Hiernaast kan het niet kiezen van een niche ervoor zorgen dat je de interesse voor het promoten van producten en diensten kwijtraakt. Zorg er dus voor dat je een niche kiest waar jij je goed bij voelt, zodat je met volle overtuiging aan de slag gaat met de promotie.
Affiliate programma’s en Netwerken
Om te starten als affiliate is het belangrijk om je aan te melden bij affiliate programma’s en netwerken. Via deze programma’s en netwerken is het mogelijk om je al affiliate aan te melden, promotiemateriaal te downloaden en speciale links te genereren. Door bijvoorbeeld banners, afbeeldingen en links in artikelen op je website te plaatsen, verwijs je door naar de aanbieder van artikelen en diensten. Dit zijn de meest populaire affiliate programma’s en netwerken op dit moment.
Daisycon
Daisycon is een bedrijf dat tools en diensten levert voor het creëren, beheren en optimaliseren van affiliate marketingcampagnes. Het Daisycon affiliate programma biedt commissie voor het doorverwijzen van nieuwe klanten. Deze commissies worden maandelijks uitbetaald. Naast hun eigen affiliate programma brengt Daisycon aanbieders en affiliates bij elkaar. Meld je je aan bij Daisycon dan heb je toegang tot een eenvoudig dashboard waarop je kunt zien hoeveel commissie je hebt verdiend, waar de commissie vandaan komt en meer. Hiernaast vind je promotiemateriaal en gepersonaliseerde links in het dashboard van Daisycon.
Awin
Awin is gespecialiseerd in affiliate marketing en verbind adverteerders met een netwerk van affiliates. Bij Awin kun je terecht voor het vinden van partners in allerlei sectoren. Je kunt je als affiliate richten op prijsvergelijking, blogs, social media, e-mail marketing en meer. Awin is nationaal en internationaal actief en is in de afgelopen 16 jaar maar liefst 14 keer uitgeroepen tot Industry Choice of Network bij de jaarlijkse Performance Marketing Awards. Op dit platform vind je bekroonde tools, eenvoudige rapportages en handige functionaliteiten die je helpen om het meeste uit jouw affiliate marketing bedrijf te halen.

Tradetracker
TradeTracker is wereldwijd één van de meest bekende affiliate marketing tools. Het programma is vergelijkbaar met Awin en Daisycon en biedt verschillende marketing tools waarmee het eenvoudiger is om je affiliate business te starten. Met de software van TradeTracker zet je online advertentie campagnes op en kun je de statistieken hiervan monitoren. TradeTracker werkt samen met een flink aantal aanbieders en affiliates. Meld je je dus aan bij TradeTracker, dan kun je hier aanbieders voor jouw affiliate bedrijf, promotiemateriaal, informatie en statistieken vinden. De promotie links die je op dit platform genereert, deel je vervolgens met je publiek om diensten en producten te promoten.
Bol.com affiliate programma
Iedereen kent Bol.com, maar wist je ook dat Bol.com een affiliate programma aanbiedt? Je kunt je aanmelden op de website van Bol.com en ontvangt een gemiddelde commissie van 8% per verkocht product. Op doordeweekse dagen kun je bij de klantenservice van Bol.com terecht en het is zelfs mogelijk om een product feed van Bol.com aan je website te koppelen met een API. Hiernaast heb je als affiliate altijd actueel inzicht in je statistieken, verkopen, commissies en meer. Ben jij een klant van Bol.com en tevreden over hun service? Dan is het affiliate programma van Bol.com de beste optie voor jou! Lees hier meer.
Content planning
Contentplanning is het proces van het organiseren en bepalen welke inhoud op een website wordt gemaakt. Content planners zijn verantwoordelijk voor het onderzoeken, creëren en organiseren van de inhoud die op een website wordt gepubliceerd. Het doel van deze planning is ervoor te zorgen dat de site voldoende inhoud heeft om bezoekers betrokken te houden en terug te komen voor meer. Contentplanning doe je dus niet één keer, maar periodiek om aan het opbouwen van verkeer te werken.
Het belang van contentplanning is dat het helpt bij SEO door ervoor te zorgen dat er voldoende relevante artikelen op een site staan. Contentplanning draagt ook bij aan conversieratio’s, omdat bezoekers eerder aankopen doen als ze snel en makkelijk kunnen vinden wat ze nodig hebben.

Keyword research / zoekwoorden onderzoek
Met keyword research kom je erachter hoeveel mensen er zoeken naar het product of de dienst die jij promoot. het is een proces om de woorden, zinsdelen en onderwerpen te begrijpen die mensen in zoekmachines typen om informatie te vinden. Zoekwoordonderzoek is een essentieel onderdeel van SEO, omdat je hiermee kunt bepalen wat voor soort content je gaat schrijven. Als het je doel is om verkeer te genereren uit organische zoekopdrachten, moet je naar minder concurrerende zoekwoorden zoeken met hogere maandelijkse zoekvolumes. Als je echter conversies wilt genereren uit betaalde advertentiecampagnes, heb je meer concurrerende zoekwoorden nodig met lagere maandelijkse zoekvolumes maar hogere conversiepercentages.
Het schrijven van goede content (SEO)
In het digitale tijdperk is content koning. Veel bedrijven zijn zich niet bewust van de kracht van inhoud en hoe het hen kan helpen hun bedrijf te laten groeien. Ze denken dat ze gewoon elk oud stuk inhoud kunnen maken en dat het voldoende is om op Google te scoren. Dit is niet waar. Om goed te scoren in Google en andere zoekmachines heb je kwalitatieve content nodig. De eerste stap bij het maken van goede inhoud is begrijpen wat het publiek wil. Waar zoeken zij naar? Welke problemen willen ze opgelost zien? Welke vragen hebben ze? Als je deze vragen kunt beantwoorden en je houd aan de voorwaarden van je SEO programma, dan ben je al goed op weg met het maken van kwalitatieve SEO content.
Het toevoegen van video’s en images
Als het gaat om het aantrekkelijker maken van je blogberichten, zijn video’s een geweldige manier om dit te doen. Ze kunnen worden gebruikt als tutorials, demonstraties of gewoon voor amusementsdoeleinden. Video’s kunnen ook worden gebruikt in de vorm van geanimeerde afbeeldingen die een opeenvolging van gebeurtenissen of stappen tonen. Op die manier breng je informatie over producten of diensten die je promoot op een laagdrempelige manier over.
Video en afbeeldingen zijn beide belangrijk voor het toevoegen van visuele stimulatie aan een blogpost. Er wordt vaak gezegd dat foto’s meer zeggen dan woorden, en dit geldt vooral als het gaat om bloggen. Afbeeldingen kunnen helpen om de boodschap die je in je bericht wilt overbrengen, beter over te brengen dan welke tekst dan ook. Dit komt vooral omdat mensen visueel zijn ingesteld en liever niet door een hele lap tekst lezen.

Linkbuilding
Linkbuilding is een proces waarbij een organisatie zich inspant om links van andere websites naar haar eigen website te verkrijgen. Het doel van dit proces is om het aantal en de kwaliteit van inkomende links die naar een website verwijzen, te verhogen en daarmee de positie op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERPS) te verbeteren.
Het belangrijkste doel van linkbuilding is het verhogen van het aantal en de kwaliteit van inkomende links die naar uw webpagina verwijzen. Linkbuilding kan handmatig of automatisch worden gedaan met behulp van automatiseringstools zoals Getranked. Met deze tool maak je bijvoorbeeld inzichtelijk welke websites je helpen om hoger te scoren in zoekmachines als Google. Hier maken wij zelf ook gebruik van!