E-mail marketing werkt als je het goed aanpakt en om een mail marketing campagne op te zetten heb je allereerst email adressen nodig. Daarom raden wij je aan om social media marketing met mail marketing te combineren. Via je social media kanalen is het namelijk eenvoudiger om op een laagdrempelige manier e-mailadressen te verzamelen. Heb je eenmaal een mailinglijst samengesteld, dan kun je aan de slag met het uitwerken van de reclamecampagne.
Wil je mensen meer vertrouwen geven tijdens de reclamecampagne, dan is het slim om een gratis download als leadmagneet in de mail te verwerken. Denk bijvoorbeeld aan e-book over het product of de dienst die je promoot. Door de link zowel in de mail zelf als de leadmagneet te verwerken, heb je sneller geld verdiend met je promotie link. De kijker wordt namelijk meerdere keren geïntroduceerd aan een sterke CTA waarin jij de link hebt verwerkt.
Mail marketing is een effectieve manier om mensen direct te bereiken. Omdat de meeste mensen mail op hun telefoon hebben, kun je een grote groep mensen bereiken. Het maakt bij mail marketing ook niet zo zeer uit wanneer je de mail verstuurt, omdat mensen hun mail controleren op hun eigen tempo. Je trekt direct verkeer naar jouw promotie link via e-mails, waardoor de kans op een directe verkoop ook groter is.